نقاشی های غار 8000-30000 پیش از میلاد مسیح

نقاشی غار

حمیده احمدیان راد

اولین هنرمندانی که ما می شناسیم کسانی هستند که در حدود 32000 سال قبل داخل غارها نقاشی کردند. دانشمندان نقاشی هایی را در غارهایی در تقریباً همه قاره ها پیدا کرده اند.

نقاشی غار

نقاشان غار تعداد کمی از رنگ ها را در اختیار داشتند تا با آنها کار کنند. چون آنها رنگ هایشان را با کوبیدن سنگ هایی مشخص و با اضافه کردن آب به این پودر درست می کردند تا نوعی رنگ بسازند. آنها می توانستند رنگ های قهوه ای،‌ سیاه، زرد و قرمز را بسازند و این رنگ ها نیازهایشان را برآورده می کرد. چراکه آنها اکثراً حیوانات را نقاشی می کردند. انسان های اولیه نمی توانستند مانند هنرمندان امروزی نامشان را روی نقاشی هایشان امضا کنند. چراکه خط هنوز اختراع نشده بود. به جایش وجود اثر انگشت در غارها امری عادی است.

درست مثل امروز، نقاشان غار قلم موهایی را مورد استفاده قرار می دادند تا کار هنریشان را بیافرینند. آنها قلم موهایشان را از موی جانوران یا شاخه های کوچک می ساختند. همچنین آنها از انگشتانشان برای رنگ کردن استفاده می کردند و بعضی وقت ها لوله های کوچکی از جنس چوب یا استخوان درست می کردند و آنها را با رنگ پر می کردند و سپس از انتهایشان می دمیدند تا رنگ را در سراسر تخته سنگ یا صخره پخش کنند.

به این دلیل این نقاشی ها چنین طولانی مدت به جا مانده اند که بسیاری از آنها برای هزاران سال در غارها محفوظ مانده اند. جایی که هوا در آن خنک است و باران و برف نمی توانند به نقاشی ها برسند و آنها را از روی تخته سنگ ها بشویند.

منبع:http://artsmarts4kids.blogspot.com/

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top