واقعیت هایی درباره باستان شناسان

غار

باستان شناس چگونه تشخیص می دهد کجا را حفاری کند؟

با گذشت زمان، مکان ها و آن چه که زمانی بر روی زمین وجود داشتند مدفون می گردند. پیش از این که یک باستان شناس شروع به حفاری کند، باید تحقیقات زیادی برای تعیین مکان حفاری انجام دهد.

باستان شناسان می دانند انسان ها برای ادامه حیات به امکانات خاصی نیاز دارند. این امکانات شامل دسترسی آسان به آب، تجارت، مسیرهای مهاجرت و منابع غذایی است.با علم به اینها و انجام برخی تحقیقات، باستان شناسان می توانند مکان هایی که بیشتر احتمال دارد انسان ها در آنها زندگی کرده باشند را بیابند.

گاهی اوقات هم افراد، به عنوان مثال کشاورزان و سازندگان بناها، چیزی مربوط به گذشته را کشف می کنند و باستان شناسان را برای بررسی و یا کمک خبر می کنند. باستان شناسان همچنین به ساختمان ها، خرابه ها، تپه های غیر معمول و یا نقاط غرق شده داخل خشکی ها توجه دارند و به آنها به چشم مکانی برای جست و جوی آثار گذشته نگاه می کنند.گاهی اوقات هم باستان شناسان با نگاه کردن به عکس های هوایی می توانند مکان جاده ها یا دیوارهای قدیمی را بیابند. آنها می توانند سرنخ هایی را هم از کتاب ها و نقشه ها دریافت پیدا کنند. همه اینها، مکان های بالقوه ای برای آغاز تحقیقات و انجام حفاری است.

منابع:

http://www.sciencekids.co.nz/sciencefacts/careers/archaeologist.html

http://idahoptv.org/dialogue4kids/season7/archaeology/facts.cfm

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top