دلایل و پیامدهای سکستینگ نوجوانان

اینترنت

اینترنتدرگیر شدن در تبادل پیامک های جنسی، فعالیتی خطرناک برای نوجوانان است و می تواند برایشان عوارض جانبی و عواقبی دراز مدت در پی داشته باشد. براساس یک تحقیق نوجوانانی که سکستینگ می کنند نسبت به همسالانشان بیشتر احتمال دارد که رابطه جنسی داشته باشند.

سکستینگ چیست، چه کسانی آن را انجام می دهند و چرا؟ عواقب و خطرات این رفتار چیست؟ در این مطلب می کوشیم به این پرسش ها پاسخ دهیم.  

سکستینگ چیست؟

تبادل پیامک های جنسی و یا ارسال و دریافت عکس ها و فیلم های جنسی از طریق تلفن همراه و یا ایمیل و به طورکلی وسایل دیجیتال، سکستینگ نامیده می شود.اصطلاح  «سکست» به معنی تبادل پیام های متنی جنسی از سال 2005 مطرح شد، اما ایده مبادله و یا ضبط موضوعات جنسی مفهوم جدیدی نیست.

در طول تاریخ موضوعات جنسی به ترتیب به این صورت مبادله شده اند: نقاشی ها، عکس ها و فیلم ها. با ورود اینترنت، دستگاه های الکترونیکی و رسانه های اجتماعی، سطح این مبادلات هم تغییر کرده است. پیشرفت فناوری مدرن، تبادلات جنسی را ساده تر و قدرتمند تر از همیشه ساخته. با فشار یک دکمه بلافاصه می توان یک عکس را بین افراد زیادی پخش کرد –و وقتی هم این کار انجام شد دیگر هیچ برگشتی درکار نیست.

اما چه تعداد از نوجوانان درگیر سکستینگ اند؟

پژوهش جالبی درباره تبادل پیامک های جنسی به وسیله نوجوانان در آمریکا منتشر شده است. در این پژوهش محققان 606 نوجوان بین سنین 14-18 سال را بررسی کردند. حدود 20 درصد از این نوجوانان گفتند: یک تصویر جنسی از خودشان را از طریق تلفن همراه ارسال کرده اند. حدود دو برابر این تعداد هم اظهار داشتند که به آنها از این قبیل پیامک ها رسیده. فراتر از آن، بیش از 25 درصد از کسانی که گفتند به آنها یک پیامک رسیده، اذعان کردند که آن را برای کس دیگری ارسال کرده اند. بنابراین، آنها این عکس ها را با دوستانشان به اشتراک گذاشته اند.

متأسفانه یک سوم از نوجوانان نیز اظهار داشتند که درباره پیامدهای قانونی و یا عواقب اعمالشان فکر نمی کنند. تعجبی هم ندارد. چراکه نوجوانانی که در سکستینگ درگیرند بیشتر احتمال دارد که این فعالیت را قابل پذیرش بدانند. آنها آن قدر رفتارشان را «توجیه» می کنند که به نقطه ای می رسند که آن را اشتباه نمی دانند و این ترسناک است.

محققان دانشگاه تگزاس هم متوجه شده اند نوجوانانی که پیام متنی جنسی مبادله می کنند بیشتر احتمال دارد که درگیر رفتارهای جنسی هم شوند. بعضی از یافته های این تحقیق به این ترتیب است:

  28 درصد از نوجوانان به داشتن سکست (انجام تبادل پیام های متنی جنسی) اعتراف کردند.

 76.2٪ از نوجوانانی که در دعوت به مقاربت جنسی شرکت داشته اند به داشتن روابط جنسی هم اعتراف کردند.

از 68 درصد از دختران خواسته شده تا پیامک جنسی بفرستند که بیشتر از پسران (42 درصد) است.
اوج سن سکستینگ حدود 16 و 17 سال سالگی است.

سکستینگ به نظر می رسد که از سن 18 سالگی کاهش پیدا می کند…

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top