زمین چگونه و با چه سرعتی حرکت می کند؟

کره زمین

کره زمینشما نمی توانید سرعت یک شیء را نسبت به خودش بسنجید بلکه باید سرعت آن را با مقایسه با چیز دیگری پیدا کنید (این یکی از قضیه های اینشتین است). اگر کسی این سؤال را از ما پرسید که “زمین با چه سرعتی حرکت می کند؟” اول باید مشخص کنیم که می خواهیم این سرعت را با توجه به کدام شیء بسنجیم.

 

سرعت حرکت را بدون وجود یک نقطه مرجع نمی توان اندازه گرفت. ما می توانیم از کسی که این سؤال را پرسیده، بپرسیم می خواهد سرعت زمین را با توجه به چه چیزی (محور خودش، در مقایسه با خورشید یا در مقایسه با کهکشان راه شیری یا کهکشان های گروه محلی ما) بداند؟ به این ترتیب می توانید به این سؤال پاسخ دهید.

 

زمین با چه سرعتی به دور محورش می چرخد؟

0.5  کیلومتر در ثانیه

زمین با چه سرعتی به دور خورشید می گردد؟

30 کیلومتر در ثانیه

 

منظومه شمسی با چه سرعتی به دور کهکشان راه شیری می گردد؟

250 کیلومتر در ثانیه

کهکشان راه شیری ما با چه سرعتی در گروه محلی کهکشان ها می گردد؟

300 کیلومتر در ثانیه

 

پیچیدگی حرکت زمین

 

زمین همان طور که به دور محورش می چرخد، به دور خورشید نیز می گردد. تمام منظومه شمسی ما هم به آهستگی دور کهکشان راه شیری می گردد. کهکشان راه شیری ما هم به کهکشان های گروه محلی تعلق دارد. در حالی که اینها هم حرکت می کنند.

 

زمین چند نوع حرکت دارد. 1- دور یک خط فرضی به نام محور می چرخد که از قطب شمال به قطب جنوب کشیده شده. 2- زمین دور خورشید می گردد. 3- همراه با خورشید و بقیه منظومه شمسی میان کهکشان راه شیری حرکت می کند. 4- همراه با کهکشان راه شیری در گروه محلی کهکشان ها می گردد. برای کسب اطلاع درباره کهکشان ها اینجا را کلیک کنید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top