زندگی و مهم ترین کتاب جی دی سلینجر

جی دی سلینجر

حمیده احمدیان راد

جی دی سلینجر

جرومی دیوید سلینجر در سال 1919 در شهر نیویورک متولد شد. او پسر یک وارد کننده پنیر ثروتمند است. مشهورترین اثر او ناتور دشت نام دارد. سلینجر در محله شیک منهتن بزرگ شد و جوانیش را بین مدارس متعدد در رفت و آمد بود تا در نهایت والدینش او را در سال 1934 به مدرسه نظامی ولی فورج Valley Forge Military Academy فرستادند. او در در سال 1936 از آنجا فارغ التحصیل شد و در شماری از کالج ها شامل دانشگاه کلمبیا حاضر شد، اما از هیچ یک از آنها فارغ التحصیل نشد. موقعی که در دانشگاه کلمبیا بود در کلاس نویسندگی خلاق شرکت کرد که از آن اخراج شد.

او از سال های نوجوانی به نوشتن علاقه مند بود و سرانجام اولین داستان کوتاهش را در سال 1940 منتشر کرد. او به نوشتن ادامه داد تا این که به ارتش پیوست و در در طول جنگ جهان دوم در اروپا جنگید. سلینجر پس بازگشت به ایالات متحده در سال 1946 و شروع زندگی دوباره در شهر داستان های بیشتری نوشت و آنها را در بسیاری از مجله های مطرح منتشر کرد. در سال 1951 سلینجرتنها رمان کاملاً بلندش یعنی ناطور دشت را نوشت.

سلینجر با شروع دهه 60 میلادی وقتی شهرتش رو به افول گذاشت کمتر مطلب منتشر کرد و از اجتماع کناره گرفت. در 1965 بعد از انتشار داستان دیگری با انتقادات گسترده ای مواجه شد و پس از آن تقریباً به طور کامل از زندگی عمومی کناره گرفت که تاکنون نیز این زندگی را حفظ کرده. اما همین امر او را مشهورتر هم کرد.

از مختصر نقل قول هایی که از سلینجر نقل شده برمی آید که او به نوشتن داستان هایش تا به امروز ادامه داده اما اکثر کارهایش تا بعد از مرگش منتشر نخواهند شد. حتی رمان ناتور دشت هم ممکن است روزی به شکل کامل تری منتشر شود.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top