هراس از اجتماع در نوجوانان

هراس از اجتماع

ترجمه: حمیده احمدیان راد

هراس از اجتماعاغلب نوجوانان در موقعیت های اجتماعی نظیر صحبت کردن در جمع و یا انجام کار گروهی کمی عصبی می شوند. اما نوجوانان مبتلا به هراس اجتماعی در موقعیت هایی از این دست بسیار مضطرب می شوند. نگرانی و اضطراب این نوجوانان ممکن است ایشان را به اجتناب از فعالیت های روزمره اجتماعی وادارد و تعاملات اجتماعی را برایشان بسیار ناراحت کننده کند. اگر احساس هراس از اجتماع دارید، خوب است بدانید درمان هایی برای آن وجود دارد که می تواند به شما کمک کند با موقعیت های اجتماعی کنار بیایید و از زندگیتان لذت ببرید.

اگر به دنبال یافتن راه هایی برای بهبود اعتماد به نفستان هستید باید بدانید که در این مسیر تنها نیستید. اگر در دوران بلوغید و درباره خودتان دچار شک و تردید می شوید امری طبیعی است. به عنوان مثال طبیعی است که درباره لباستان در روز اول مدرسه نگران باشید.

هراس از اجتماع چیست؟ هراس از اجتماع ترسی غیر منطقی، شدید و مزمن از یک شیء بخصوص، فعالیت و یا وضعیت خاص اجتماعی است که افراد یا از آن اجتناب می کنند یا به خاطرش نگرانی و اضطراب زیادی را متحمل می شوند. در بعضی از نوجوانان، ترس محدود به یک یا دو مورد مشخص، مانند صحبت کردن در ملاء عام و یا شروع یک گفت و گو می شود. اما نوجوانان دیگر خیلی مضطربند و ازهر وضعیت اجتماعی ای می ترسند. متوسط ​​سن شروع هراس اجتماعی بین سنین 11 و 19 سال های نوجوانی است.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top