چند گام برای ارزان زندگی کردن

صرفه جویی در هزینه ها

ترجمه: حمیده احمدیان راد

صرفه جویی در هزینه ها
صرفه جویی در هزینه ها

هزینه زندگی بالا است! در این وضعیت ممکن است با این مشکل دست به گریبان باشید که به پایان ماه نرسیده پول هایتان تمام می شود.  اگر می خواهید راه هایی برای صرفه جویی و اصلاح وضع مالیتان بیابید این مقاله را بخوانید. در این مقاله درمی یابید که چگونه با یافتن راه های میانبر و صرفه جویی در کلیه زمینه های زندگی مقدار زیادی پول صرفه جویی کنید. این کار را با برداشتن پنج گام می توانید انجام دهید.

گام اول: روش های ارزان خوردن

-آشپزی: پخت و پز و خوردن غذاهای سالم یک راه عالی برای صرفه جویی در پول است. نه تنها این کار برای سلامتی تان بهتر است، بلکه این امکان را به شما می دهد که مقدار قابل توجهی پول پس انداز کنید. مواد اولیه (مانند سبزیجات، رشته فرنگی، سینه مرغ و حبوبات خشک شده، برنج و …) را بخرید و به جای این که غذاهای آماده از فروشگاه ها بخرید و یا از فست فودها خرید کنید، از این مواد وعده های غذاییتان را تأمین کنید. به این ترتیب مواد غذایی بیشتری با پول بسیار کمتری خواهید داشت.

-اگر بیش از حد غذا می خورید، میزان آن را کاهش دهید تا هم سلامت باشید و هم بتوانید پولتان را پس انداز کنید. میزان کالری هایی را که در وعده های غذایی تان می خورید بشمارید و اگر بیش از حد می خورید از کالری های دریافتی تان بکاهید.

-باقی مانده غذایتان را نگه دارید و آن را دور نریزید. این کار اسراف است نه فقط به خاطر این که انسان هایی در برخی از نقاط جهان گرسنه اند، بلکه به این دلیل هم که این کار هدر دادن پول است. بنابراین یا از همان شروع غذای کمتری طبخ کنید و یا باقی مانده غذایتان را در وعده بعدی غذایی بخورید. اگر نمی توانید غذای باقی مانده را در وعده بعدی بخورید آن را در فریزر منجمد کنید به طوری که بعداً بتوانید از آن استفاده کنید.

-میزان ادویه را در غذایتان افزایش دهید، این کار باعث می شود زودتر سیر شوید و مصرف کلی غذایتان کاهش یابد. رزماری، پونه و … مؤثرند. برای صرفه جویی حتی بیشتر پول، ادویه جات را فله ای بخرید.

-با یک فهرست به فروشگاه بروید. فهرستی از مواد غذایی ای که نیاز دارید تهیه کنید و تنها موارد درج شده در این فهرست را خریداری کنید. اگر مواد غذایی اضافی یا چیزهای گول زننده بخرید صورت حساب مواد غذایی شما می تواند دو یا سه برابر شود درحالی که آنها واقعاً اضافی هستند. یک فهرست درست کنید، ترجیحاً این فهرست شامل مواد غذایی ای باشد که به راحتی فاسد نمی شوند و سپس هر بار تنها مواردی از این فهرست که مورد نیازتان است را خریداری کنید.

-از تعداد دفعاتی که بیرون غذا می خورید بکاهید. ما بیشتر از آن چه فکر می کنیم برای خوردن پول خرج می کنیم. دلیلش خوردن فست فود، غذای زیاد در هر وعده غذایی، رفتن به رستوران ها و تفریح و ولخرجی آخر شب یا تعطیلات است. همه اینها اضافه اند! کمتر برای خوردن بیرون بروید تا در پولتان صرفه جویی کنید.

-از کوپن یا سبد کالا استفاده کنید. غذاهایی را که می توان ذخیره کرد را با استفاده از کوپن تهیه کنید. به تبلیغات یا اطلاعیه های فروشگاه ها دقت کنید و ببینید که آنها چه زمانی تخفیف دارند و در زمان تخفیف، کالاهای اساسی مورد نیازتان را خریداری کنید.

-یک ماده غذایی را نخرید فقط به خاطر این که از آن خوشتان می آید. وقتی به خرید می روید برای خرید آن چه معمولاً می خورید برنامه ریزیکنید.

-به صورت فله ای خرید کنید. کالاهایی را بخرید که به سرعت خراب و فاسد نمی شوند. خرید فله ای یک راه عالی برای صرفه جویی در پول است. ماکارونی، مواد غذایی کنسروی، محصولات بسته بندی شده خشک، ادویه جات، ترشی جات، روغن پخت و پز، مواد غذایی منجمد و کالاهایی مانند کاغذ توالت و حوله کاغذی را می توانید فله ای خریداری کنید. می توانید این اقلام را به صورت عمده از فروشگاه های عمده فروشی بخرید.

چیزهایی را که مورد نیازتان است و مورد استفاده قرار می دهید بخرید. کالای اضافه نخرید حتی اگر مقرون به صرفه است!

-قیمت کالاها را با هم مقایسه کنید. هنگامی که مواد غذایی می خرید، به قیمت کالاهایی از یک نوع که در قفسه چیده شده اند دقت کنید و سپس درباره اندازه و قیمت کالاهای مختلف فکر کنید و ارزان ترین نام تجاری را برای محصولی که نیاز دارید انتخاب کنید.

البته شما باید کیفیت را هم به حساب آورید. اگر کالایی با یک نام تجاری کمی گران تر است، اما با زیرچشمی نگاه کردن به اطلاعاتش متوجه می شوید که مواد مغذی خیلی بیشتری دارد می توانید آن را انتخاب کنید چرا که برایتان بهتر است از کالای سالم تری استفاده کنید.

-اقلام با کیفیت پایین ممکن است در نهایت هزینه تان را خیلی بالا ببرند. به عنوان مثال: کاغذ توالت یک لا معمولاً ارزان تر از کاغذ دو لایه است اما در پایان شما از کاغذ توالت یک لا دو برابر کاغذ توالت دولا استفاده می کنید.

-از برنامه های غذایی ای که در منطقه تان وجود دارد بهره ببرید. اگر کم درآمدید، برنامه های غذایی مساجد، آشپزخانه ها و خدمات دولتی منطقه تان را در نظر داشته باشید. این برنامه ها می توانند به شما کمک کنند تا دست کم گرسنه به رختخواب نروید. پولی که اضافی می آید را می توانید برای سایر هزینه ها مورد استفاده قرار دهید.

-به منظور یافتن مکان هایی که می توانند به شما کمک کنند با سازمان های محلی ای که خدمات اجتماعی ارایه می دهند تماس بگیرید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top