چند گام برای ارزان زندگی کردن

صرفه جویی در هزینه ها

گام دوم: صرفه جویی در پول مسکن

-اگر می توانید به محله و یا شهرستان ارزان تر نقل مکان کنید. بیشتر مردم ماهانه 30 تا 50 درصد پولشان را صرف مسکن می کنند. به این ترتیب اگر به یک محله ارزان تر نقل مکان کنید، می توانید دست کم 30 درصد در هزینه مسکنتان صرفه جویی کنید. با این حرکت ساده، می توانید هزینه های ماهانه تان را اصلاح کنید. این کار اغلب خیلی هم ساده نیست اما در هر حال نقل مکان به فقط چند بلوک دورتر می تواند باعث شود مقدار زیادی پول پس انداز کنید. البته، اگر شما این امکان را داشته باشید تا به حومه شهرستان های بزرگ و یا حتی مناطق ارزان تر کشور نقل مکان کنید، می توانید پول بیشتری پس انداز کنید. با این کار هزینه های مسکن شما بیشتر هم کاهش می یابد. تا حد امکان به جایی نقل مکان کنید که به محل کارتان نزدیک باشد.

-شما می توانید به آگهی روزنامه ها و یا سایت ها مراجعه کنید تا اطلاعات خوبی درباره قیمت خانه های محله زندگی تان دریافت کنید. همچنین می فهمید که آیا در حال حاضر پول زیادی بابت مسکن کنونی تان می دهید یا نه.

-مسکن ارزان قیمت و مناسبی را در منطقه تان بیابید. برای این کار می توانید با مشاوران مشورت کنید تا بسته به وضعیتتان مسکنی با قیمتی کمتر از قیمت عادی برایتان فراهم کند.

-شاید دفاتر خدمات اجتماعی محلی بتوانند به شما در یافتن  یک مسکن مقرون به صرفه یاری کنند.

-با صاحبخانه تان مذاکره کنید. اگر همسایه یا مستأجر خوبی هستید شاید در صورت مذاکره با صاحبخانه تان او موافقت کند اجاره کمتری برای خانه تان بپردازید. (چراکه برخی از صاحبخانه ها نمی دانند با یک مستأجر جدید چه نوع مشکلاتی خواهند داشت).

-اگر می توانید خدماتی برای ساختمان محل زندگیتان انجام دهید تا در پول شارژ ذخیره شود و در ازای ارایه این خدمات صاحبخانه مایل به گرفتن اجاره کمتر شود و شما هم پولی صرفه جویی کنید.

-اگر مایل به ماندن در خانه ای که پیدا کرده اید هستید اجاره نامه ای برای مدتی طولانی تر امضا کنید. اگر آپارتمانی که به دنبال اجاره آن هستید را دوست دارید درخواست کنید که اجاره نامه طولانی تری امضاء کنید (به عنوان مثال 2 سال به جای 1 سال). این کار می تواند شما را از این که در پایان سال به دنبال خانه اجاره ای بروید معاف کند و مقداری پول هم ذخیره کنید. البته، این بدان معنی است که اگر محلی که اجاره کرده اید بد است هم نمی توانید آن را ترک کنید.

-اگر تصمیم به خرید خانه دارید در مورد آن هوشمندانه عمل کنید. راه های زیادی برای پس انداز پول هنگام خرید خانه وجود دارد. می توانید خانه ای بخرید که زیرزمین یا اتاقی داشته باشد که بتوانید اجاره دهید.

-اگر امکان گرفتن وام با بهره کم وجود دارد از آن استفاده کنید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top