اهمیت استراتژیک محیط زیست

از کتاب مدیریت استراتژیک نوشته فرد. آر دیوید، ترجمه دکتر پارسایان و دکتر اعرابی

تلخیص: محمدرضا کریمی

از دهه 1990 طرفداران حفظ محیط زیست افزایش یافته اند و آنها از شرکت ها می خواهند توازن زیست محیطی را برهم نزنند، آن را تمیز و سالم نگهدارند و روز به روز میزان طرفداری از حفظ محیط زیست افزایش می یابد.

افزایش طرفداری ازمحیط زیست باعث شده است که شرکت ها بین دیدگاه اقتصادی و حفظ محیط زیست نوعی تعادل و توازن برقرار کنند. حفظ طبیعت و محیط زیست باعث می شود که تصویری معقول از سازمان ارایه گردد.

به این ترتیب مسایل زیست محیطی که سازمان ها را دیگر کرده است، ایجاب می کند که مدیران استراتژی هایی را تدوین کنند که منابع طبیعی حفظ شود.

البته رسیدگی به مسایل محیطی یک کار فنی نیست که متخصصان شرکت از عهده آن برآیند، بلکه باید همه کارکنان و مدیران به حفظ محیط زیست توجه کنند و برای این مسئله اهمیت ویژه ای قایل شوند.

شرکت هایی که به مسئله حفظ محیط زیست اهمیت لازم را می دهند رابطه خود را با مصرف کنندگان، قانونگذاران، فروشندگان و سایر ایفاگران نقش در صحنه صنعت تقویت می کنند که در نتیجه میزان موفقیت های آینده آنها بیشتر تضمین می گردد.

البته لازم است برای آموزش کارکنان و مدیران در جهت حفظ محیط زیست برنامه ریزی هایی انجام شود.

نتیجه ای که تاکنون به دست آمده این است که سازمان حفظ محیط زیست آمریکا گزارش داده سازمان ها و شهروندان این کشور سالانه بیش از 200 میلیارد دلار را صرف تمیز کردن آلودگی های محیط زیست می کنند.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top