مارک تواین که بود؟

مارک تواین

حمیده احمدیان راد

مارک تواینمارک تواین شاید مشهورترین نویسنده، فیلسوف و انسان شناس آمریکایی باشد. ساموئول کلمنس Samuel Clemens که به نام مارک تواین شناخته می شود، در سال 1835 در میسوری فلوریدا متولد شد. پدرش وکیل بود. خانواده ساموئل تا سن چهار سالگی او در یک شهر کوچک کنار یک رود زندگی می کردند. سپس به شهر بزرگ تری در کناره های رود می سی سی پی رفتند.

موقعی که ساموئل 12 ساله بود، پدرش مرد و از رفتن به مدرسه بازماند. چرا که باید در خانه کمک می کرد. سه سال بعد برادر بزرگ ترش یک روزنامه محلی را خرید. هنوز مدت زیادی از این واقعه نگذشته بود که ساموئل شروع به نوشتن برای روزنامه کرد. او پیش از 18 سالگی خانه را ترک کرد و مدت کمی در جنگ های داخلی آمریکا شرکت کرد. پس از آن به کالیفرنیا رفت. جایی که سردبیر یک روزنامه محلی شد. بعد شروع کرد به استفاده از نام مارک تواین برای نوشته هایش و مدت چند سال با این نام برای تعدادی از روزنامه ها مطلب نوشت.

او با انتشار داستانی به نام “قورباغه در حال پریدن” که ساخته و پرداخته داستانی بود که در یک تعطیلات شنیده بود، فرد مشهوری شد.

سپس مارک تواین شروع به انجام سخنرانی هایی کرد. او با نوشتن کتاب “بی گناهان خارجی” در سال 1869 موفقیتی به دست آورد. سپس شروع به نوشتن رمان های “تام سایر”، “شاهزاده و گدا“، “زندگی روی می سی سی پی” و مشهورترین اثرش “ماجراهای هاکلبری فین” کرد. هم رمان تام سایر و هم ماجراهای هاکلبرفین از تجربه های کودکی او ریشه می گرفتند.

پس از آن مارک تواین شروع به مسافرت به سراسر جهان کرد و در اروپا، آسیا، آفریقای جنوبی و استرالیا سخنرانی هایی انجام داد. وقتی او به آمریکا بازگشت به قهرمان ملی تبدیل شد و جمعیت زیادی از او استقبال کردند. مارک تواین در آخرین سال های زندگیش دکتراهای افتخاری زیادی از دانشگاه های مختلف آمریکا و دانشگاه آکسفورد انگلیس دریافت کرد. تواین در آوریل 1910 فوت کرد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top