روبات فضایی چیست؟

یک روو کوچک

حمیده احمدیان راد

آیا می دانید چرا روبات ها به کار ارسال به فضا می آیند؟

روبات ها ماشین هستند. آنها قادرند بعضی از کارهایی را انجام دهند که انسان ها می توانند آنها را انجام دهند. همچنین آنها می توانند بعضی از کارهایی را انجام دهند که انسان ها نمی توانند از پس انجام دادن آنها برآیند.

ربات ها نمی توانند چیزی بخورند یا بنوشند و آنها نمی توانند تنهایی را بفهمند.

روبات ها می توانند یک کار تکراری را بارها و بارها دقیقاً به همان شکل بار اول انجام دهند. آنها حوصله شان سر نمی رود. خسته نمی شوند و بهتر از همه این که می توانند کارهایی را انجام دهند که انجام آنها برای ما خیلی خطرناک است.

یک روو کوچک

ناسا روبات ها را به سیاره های دیگر می فرستد تا درباره آنها مطالعه کند

حالا چرا سازمان های فضایی از روبات ها استفاده می کنند؟ آنها روبات ها را به سفرهای طولانی مدت می فرستند. آنها را به جاهایی می فرستند که هوایی برای تنفس وجود ندارد. همچنین آنها را به جاهایی می فرستند که بشر نمی تواند به آنها برود و یا تاکنون نتوانسته به آنها برود.

در زیر شما شرحی از چند تا از روبوت های ناسا را می بینید. بعضی از آنها تا حالا هم مورد استفاده قرار می گیرند و برخی از آنها شاید همین حالا در حال کار باشند.

ربات فضانورد

ناسا از روبات هایی مانند روبونات Robonaut به منظور انجام پیاده روی های فضایی استفاده  می کند. تصویر از ناسا

روبونات خیلی شبیه به انسان به نظر می رسد. این ربات سر، دست و بالاتنه دارد. روبونات به خارج از ایستگاه فضایی بین المللی می رود. این ربات ممکن است در پیاده روی های فضایی با فضانوردان همکاری کند. همچنین می تواند به جاهایی برود که برای انسان امن نیست. روبونات به حرکت دادن و انتقال اشیا به داخل و خارج شاتل فضایی کمک می کند همچنین می تواند فضانوردی که در حال کار در فضا است را حفظ کند.

مریخ پیماها روبات هستند. آنها روی خشکی حرکت می کنند. سه مریخ نورد ناسا روی مریخ هستند. دو تا از آنها هنوز هم در حال کارند.

استارداست اولین روباتی بود که به یک ستاره دنباله دار فرستاده شد. این روبات ذراتی از این ستاره دنباله دار را در سال 2006 به زمین آورد.

در گذشته، روبات ها به کاوش های ناسا کمک کرده اند. امروز هم آنها برای ناسا مهم هستند. در آینده هم انسان با استفاده از ربات ها به ماه خواهد رفت و به مریخ و فراتر از آن سفر خواهد کرد.
 

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top