میزان سرمایه گذاری روسیه در صنایع فضایی

یوری گاگارین

یوری گاگارینروسیه تصمیم گرفته 69 میلیارد دلار در صنایع فضایی سرمایه گذاری کند. مدودف نخست وزیر روسیه به افزایش بودجه در صنعت فضایی روسیه از 2013 تا 2020 چراغ سبز نشان داده است.

روسیه درصدد است به طور مؤثری در طرح هایی نظیر ایستگاه فضایی بین المللی، مطالعه ماه، مریخ و سایر اجرام آسمانی موجود در منظومه شمسی شرکت کند. این کشور در سال های اخیر در انجام چند مأموریت فضایی شکست خورده که احتمالاً یکی از عوامل مهم در این شکست ها کمبود بودجه بوده است. روسیه در سال های 2010 و 2011 سالانه مبلغ 3.3 میلیارد دلار را به برنامه های فضایی اختصاص داده بود.

روسیه توانسته با استفاده از موشک سایوز، فضاپیمای اندیور را با موفقیت به فضا بفرستد. این فضاپیما در حال حاضر برای انتقال انسان ها به فضا و بیشتر ایستگاه بین المللی فضایی مورد استفاده قرار می گیرد. اما در عین حال روسیه در سال های اخیر چندین بار هم برای قرار دادن ماهواره ها و سفینه ها در مدار با شکست مواجه شده است.

ناسا سالانه بین 17 تا 18 میلیارد دلار هزینه برنامه های فضایی می کند ولی فاقد هر گونه قابلیت برای انتقال فضانوردان به فضا است. آمریکا به دنبال بازنشسته شدن برنامه فضایی شاتل برای نقل و انتقال فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین المللی و برعکس به روسیه متکی است و برای فرستادن هر فضانورد 60 میلیون دلار به روسیه می پردازد.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

To top